MİKROTOPYA

[av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height_pc=’25’ min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-nxbj’]
[av_cell_one_full vertical_align=’top’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ link=” linktarget=” link_hover=” mobile_display=” av_uid=’av-k52dntqx’ custom_class=”]

[av_image src=’http://kankagiller.com/wp-content/uploads/2020/01/A3A4123-1.jpg’ attachment=’74’ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=’yes’ font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=” overlay_text_color=” copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-k52dlyiz’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[/av_cell_one_full]
[/av_layout_row]

[av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height_pc=’25’ min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-9cgny’]

[av_cell_one_third av_uid=’av-852bi’]

[av_image src=’http://kankagiller.com/wp-content/uploads/2020/01/Microtopia-2-212×300.jpeg’ attachment=’681′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=’yes’ font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=” overlay_text_color=” copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-k553rftp’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[/av_cell_one_third][av_cell_two_third av_uid=’av-852bi’]

[av_heading heading=’MİKROTOPYA’ tag=’h1′ link_apply=” link=’manually,http://’ link_target=” style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” padding=’10’ color=” custom_font=” custom_class=” id=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”][/av_heading]

[av_hr class=’custom’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’100px’ custom_border_color=’#006337′ custom_margin_top=’2px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-k529qqwx’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k52a1u2t’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

CATEGORY

Yarışma 2015, Yerleşimler

Jesper Wachtmeister

İsveç, 2013, 52’

Kurgu: Oscar Willey
Görüntü: Kenneth Svedlund

Halk Eğitim Merkezi, Cuma 20:00- 22:00

Sinopsis: Evinizi cebinizde taşımak ya da içinde yaşayacak kıyafetlerinizin olması kulağınıza nasıl geliyor? “Ev” çoğumuz için istikrar, yapı ve süreklilik demek. Nüfusun ve teknolojik kazanımların gittikçe arttığı bir çağda, günümüzün mobil toplumu taşınabilir evler, yeni ortamlar ve durumlarda bulunan evler gibi bir taleple, daha doğrusu bir hayalle, çıkageldi.

“Mikrotopya”, mimarlar, sanatçılar ve sıradan problem çözücülerin taşınabilirlik, esneklik gibi hayallerine yanıtlar bulmak ve “parmaklık”tan kurtulmak için sınırları nasıl zorladıklarını irdeliyor. Modern göçebeler dediklerimiz evsiz insanlar, stresli insanlar, mahremiyete ya da inzivaya ihtiyaç duyan insanlar. Evlerin ardındaki kişisel nedenleri duyuyor ve gerçekte nasıl işlediklerini görüyoruz. Kaldırımda, bina çatılarında, endüstriyel manzaralarda ve doğada, bu meskenlerin, yaratıcılarının hayallerini nasıl karşıladığını görüp hissedeceğiz. “Mikrotopya” çok şaşırtıcı bir biçimde ele alınan ve çözülen günümüz ivedi fikirleriyle ilgileniyor.

Yönetmen: Jesper Wachtmesiter, Solaris Film Yapım şirketicinin kurucusu ve bugüne kadar farklı kategorilerde onu aşkın film yönetmiş, ayrıca multimedya yerleştirmelerle de çalışan bir yönetmen, yapımcı ve multimedya sanatçısıdır. Ödüllü filmleri uluslararası gösterimlerde yer almıştır. Filmleri dünyadaki sanat müzelerini ve film festivallerini gezmekte ve çeşitli uluslararası dağıtımcılar tarafından temsil edilmektedir. Wachtmeister’ın filmleri Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika’da elliyi aşkın üniversite ve kurumda sanat, mimarlık ve kültürel eğitimin bir parçası olmuştur. İlk belgesellerinden biri olan “102 Years in the Heart of Europe – A Portrait of Ernst Jünger” (Uygulayıcı yapımcı, yönetmen ve kurgucu, 1998) tartışmalı Alman yazarın insanoğlunun makine, savaş, uyuşturucu ve Tanrı’nın ölümü ile ilişkisini konu edinen kuramlarını tasvir ediyor. Film belli başlı Nordik Televizyon kanallarında ve dünya çapında festivallerde gösterildi. İsveçli işlevselci öncü mimar Bruno Mathsson hakkındaki “ Bruno is Back” (Uygulayıcı yapımcı, yönetmen ve kurgucu, 2001) filmi Stockholm’da Modern Sanat Müzesi/ Mimarlık Müzesi’nde 2001 Mimarlık Yılı’nın açılış filmi oldu ve İskandinavya’da ve dünya genelinde festivallerde gösterildi. Japonya’daki doğal ve yapay çevreler üzerine deneysel bir belgesel olan “Shakkei- Borrowed Scenery” (yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, kurgucu, 2001) izleyicisine uluslararası film festivalleri ve sanat galerileri yoluyla ulaşmıştır. Wachtmeister, 2001 yılında özellikle belgesel ve multimedya yerleştirmelere odaklanan film ve multimedya yapım birimi olan Solaris Film Yapım şirketini kurdu. Yapımcılığını Solaris’in yaptığı “Kochuu-Japanese Architecture, Influence & Origin” (yapımcı, yönetmen, kurgucu, 2003), 2004 Uluslararası Mimarlık Belgeselleri Film Festivali’nde Mimarlık ödülüne layık görülmüş ve belli başlı Nordik televizyon kanallarında ve uluslararası festivaller ve sanat müzelerinde gösterilmiştir. 2007 yılında olumlu eleştiriler alan belgeseli “Great Expectations”ı (Yönetmen, kurgucu, yapımcı, 2007) bitiren yönetmenin bu filmi, geleceğe ilişkin günümüzdeki mimari vizyonlara ve yarının mimarisinde bugün yaşamanın nasıl olduğuna dairdir. Film, Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki festivaller ve sanat müzelerinde gösterilmiştir. Wachtmeister, yakın zamanda yine iyi eleştiriler alan, Kuzey Amerika Çölü’ndeki insanlar, faaliyetleri ve mitler hakkındaki belgeseli “Test Site”ı (Yönetmen, kurgucu, ortak yapımcı, 2010) bitirdi. Jesper Wachtmeister ve Solaris Film Yapım şirketinin şu an yapım aşamasında olan üç belgeseli ve pek çok multimedya yerleştirmesi vardır.

[/av_textblock]

[av_video src=’https://vimeo.com/93251563′ mobile_image=” attachment=” attachment_size=” format=’16-9′ width=’16’ height=’9′ conditional_play=” av_uid=’av-k56jbdpk’ id=” custom_class=”]

[/av_cell_two_third][/av_layout_row]