AY'DAKİ RÜZGÂR

[av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height_pc=’25’ min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-nxbj’]
[av_cell_one_full vertical_align=’top’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ link=” linktarget=” link_hover=” mobile_display=” av_uid=’av-k52dntqx’ custom_class=”]

[av_image src=’http://kankagiller.com/wp-content/uploads/2020/01/A3A4123-1.jpg’ attachment=’74’ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=’yes’ font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=” overlay_text_color=” copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-k52dlyiz’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[/av_cell_one_full]
[/av_layout_row]

[av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height_pc=’25’ min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-9cgny’]

[av_cell_one_third av_uid=’av-852bi’]

[av_image src=’http://kankagiller.com/wp-content/uploads/2020/01/Wind-on-the-moon-5-723×1024-1-212×300.jpg’ attachment=’723′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=’yes’ font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=” overlay_text_color=” copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-k553rftp’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[/av_cell_one_third][av_cell_two_third av_uid=’av-852bi’]

[av_heading heading=’AY’DAKİ RÜZGÂR’ tag=’h1′ link_apply=” link=’manually,http://’ link_target=” style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” margin_sync=’true’ padding=’10’ color=” custom_font=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k56k3god’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_heading]

[av_hr class=’custom’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’100px’ custom_border_color=’#006337′ custom_margin_top=’2px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-k529qqwx’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k52a1u2t’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

CATEGORY

Duyuların Sınırları, Yarışma 2015

Seung-jun Yi

Güney Kore, 2014, 100’

Kurgu: Seung-jun Yi
Görüntü: Seung-jun Yi
Müzik: Andreas Miranda
Ses: Andreas Miranda

Halk Eğitim Merkezi, Cuma 10:00- 12:00

Sinopsis: Sağır ve kör doğmuş olsanız hayat nasıl olurdu? 19 yaşındaki Güney Koreli Yeji zar zor iletişim kurabiliyor. O ve annesi senelerdir beraberler; ama Yeji en sonunda körler için özel bir okula kabul edildi. Yeji ve annesi birbirine çok yakın olduğu için bu ikisi adına da gergin bir dönem. Ne de olsa kızının arabada olmaktan ne kadar hoşlandığını ve denizdeki ağırlıksızlık hissini ne kadar sevdiğini bilen tek kişi annesi. Ama gündelik şeyleri Yeji’ye açıklamak zor. Mesela pantolonunu bir anda aşağı indirmesinin sorun yarattığını ya da parmak izi bırakmaktan korkması gerekmediğini bilmesini nasıl sağlayabilirsiniz ki? Duvardaki sinek tekniğiyle çekilmiş bu belgesel, Yeji’nin gündelik hayatını kayıt altına alıyor ve bizler daha ilk sahneden hayatın ne kadar garip olabileceğini görüyoruz. Temel duyulardan yoksun olmak en sıradan meselelerin bile zorlu bir hal alabileceği anlamına geliyor: bazı şeyler daha yoğun deneyimlenirken, bazıları deneyimlenmiyor bile. Yeji’yi güvenli çevresinde izlerken bir yorum duymuyoruz. Onun yerine Yeji’nin annesini, engelli kızını çevreleyen deneyimler, korkular ve rüyalardan bahsettiği günlüğünü sesli bir biçimde okurken dinliyoruz.

Yönetmen: Film yapımcısı olan Seung-jun Yi, son on yılda hem televizyon hem de sinema için bir düzineyi aşkın belgesel çekti. Bu belgesellerden biri IDFA’nın En İyi Uzun Metraj Belgesel ödülü ve Silverdocs’un Dünyadaki En İyi Uzun Metraj için verdiği Sterling ödülü de dâhil olmak üzere pek çok ödül kazanan “Planet of Snail”(2012)’dir. Yi filmlerini çekerken yeterince temsil edilmemiş bireyler arasındaki ilişkiyle ilgilenegeldi. Amsterdam Uluslararası Belgesel Film Festivali’ndeki başarılı tanıtımı takiben destek alan bir sonraki filmi, ilk gösterimini IDFA’nın yarışma bölümünde yaptı. Yi’nin önceki işlerini yankılayan bu filmi, kızının üzerine titreyen bir anneyle onun sağır ve kör genç kızı arasındaki ilişkiyi takip ediyor.

trailer: https://vimeo.com/111923645

[/av_textblock]

[/av_cell_two_third][/av_layout_row]